iulie 19, 2021 AcreaDesign

Cum să faci lucratul de acasă mai uşor. 4 recomandări de amenajare

Chiar dacă viitorul arată promiţător şi lucratul de acasă devine opţional, există însă o mulţime de angajaţi care preferă acest sistem. Munca remote nu e mereu uşoară, mai ales atunci când nu dispui de un birou încăpător şi de un scaun ergonomic sau ai în jur oameni, animale sau obiecte care te distrag. 

Ca productivitatea să fie la cote maxime, amenajarea potrivită şi cheful de muncă trebuie să se întâlnească la mijloc. Din perspectiva noastră, această întâlnire arată aşa:

Un loc liniştit

E greu să infiltrezi un birou acasă atunci când nu aveai deja un loc gândit pentru el. Dar ia ca reper o cameră liniştită, în care să nu auzi nici maşina de spălat, nici desenele de la televizor ale copiilor şi nici zgomotele din faţa blocului. 

Ar fi ideal ca, la rândul tău, să nu te laşi distras de prezenţa televizorului. Recreează nivelul fonic de la birou, dar şi paleta cromatică neutră de acolo, care să nu-ţi obosească privirea. Adaugă în scenă agende, pixuri şi lucruri pe care le asociezi cu munca şi pregăteşte-ţi în spate un fundal potrivit pentru video call-uri. Dacă ceea ce se vede în timpul unei conferinţe video este nepotrivit, te poţi rezuma la un fundal virtual pe care îl găseşti pe majoritatea tool-urilor specializate în call-uri video.

O lumină potrivită

Ideal ar fi să alegi camera cea mai luminoasă, pentru a-ţi asigura cea mai bună vizibilitate în timpul zilei. În acelaşi timp, modul cum te raportezi la lumina ar putea dăuna muncii tale, în cazul în care aceasta se reflectă direct pe ecran. Alege o cameră în care poţi regla lumina naturală cu ajutorul jaluzelelor, al roletelor sau al draperiilor.

În plus, lumina artificială este la fel de importantă. Spre seară, vei avea nevoie de o veioză puternică, îndreptată spre ecranul tău. Contrar percepţiei, lumina caldă este produsă de becuri la temperaturi joase, în timp ce creşterea intensităţii generează lumina rece. Dacă preferi lumina galben-portocalie, orientează-te spre valorile de 2500-2700 grade Kelvin, însă noi îţi recomandăm o lumină mai intensă, de la 3500 de grade în sus, ca să măreşti vizibilitatea asupra ecranului. 

Un scaun ergonomic

Biroul îl mai poţi improviza, dar dacă ai de ales, alege un scaun ergonomic. Înălțimea scaunului de birou trebuie să fie ușor reglabilă. O manetă de reglare pneumatică este cel mai simplu mod de a face acest lucru. Reglează înălţimea conform constituţiei tale şi asigură-te că ai picioarele plate pe podea, cu coapsele orizontale și brațele chiar și cu înălțimea biroului. Pentru un maximum de sprijin, poţi completa scaunul cu un suport de picioare.

Suportul spatelui este foarte important. Coloana vertebrală lombară are o curbă spre interior, iar sedentarismul pe perioade lungi fără sprijin lombar tinde să aplatizeze curba naturală și să încordeze structurile din coloana inferioară. Un scaun ergonomic ar trebui să aibă o reglare lombară (atât înălțime, cât și adâncime), astfel încât să susţină poziţia naturală a corpului. Materialul de pe scaunul și spătarul scaunului de birou trebuie să aibă suficientă căptușeală pentru a fi confortabile pe perioade lungi de timp. O țesătură de pânză care respiră este de preferat unei suprafețe mai dure.

Un spaţiu de recreere disponibil

Riscul de a lucra de acasă este să confunzi spaţiul de relaxare cu zona de muncă. E important să existe o diferenţiere între locul unde îţi desfăşori activităţile, ca atunci când termini munca, să te poţi debarasa de energia asociată cu ea. 

Nu aşeza biroul lângă pat, nu vrei să te gândeşti la emailuri în timp ce încerci să te destinzi. Nu apropia biroul nici faţă de fotoliul pe care citeşti sau stai pe telefon, acela e locul tău pentru recreere. După ce ai închis laptopul, e important să te muţi într-alt colţ al casei şi să te deconectezi de la energia de muncă: găteşte dacă te pasionează, joacă-te pe consolă, citeşte cărţi motivaţionale sau beletristică, aşaza-te comod pe pervazul ferestrei şi caută-ţi liniştea sau pur şi simplu opreşte-te din orice şi meditează. Dar nu lăsa munca de acasă să te acapareze şi să-ţi acapareze şi spaţiul personal.

E dificil să implementezi toate aceste recomandări când trăieşti într-un apartament sau totul e atât de bine pus la punct în casa ta, încât nu-i mai găseşti loc biroului. Oricare ar fi situaţia, dacă ai dificultăţi, apelează la un specialist. Echipa Acrea Design îţi stă la dispoziţie pentru a găsi nu doar cele mai inedite locuri la care nu te-ai fi gândit, dar cele mai potrivite pentru a susţine atmosfera ideală de lucru şi pentru a-ţi permite să te detaşezi de energia de muncă, după. Descoperă modurile cum te putem ajuta pentru o amenajare mai bună.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Contact

Hai sa ne cunoastem.

Suntem gata sa va impartasim experienta noastra
si sa va aducem in lumea creativa a designului interior

0724.105.506

0763.743.660

Contact